Iklan

Thursday, February 19, 2009

Meh sini Mirul nak citer skit...

Disebuah rumah yang usang lagi berwarna warni.. terdapat satu keluarga yang aman damai lagi bahagia... keluarga ini terdiri dari ibu, ayah.. dan 2 orang anak . sekor jantan dan bertina..(semua sekali 4 ekor ler kan .. takkan u ols tak tau kira ??)

si ibu hamster tersebut bernama Google .. manakala ayahnyer bernama Yahoo! ...

Google dan Yahoo mempunyai sepasang anak .. anak yang jantan bernama Gua dot com dan yang bertina pula bernama Murai dot com ,,**mati ler nama tak nak kalah kan**,.memang kuarga hamster ini very the IT ... KO adooo??

rumah usang yang di maksudkan

Pada satu malam.. keluarga hamster ini mengadakan masjis makan-makan..sempena menyambut cucu pertama mereka.( si murai dot com telah beranak ler tu..).


majlis makan sedang dijalan kan


Tuan rumah iaitu si amirul syafique.. kebetulan baru balik kerumah.. bukak jer pintu. Si mirul ni telah dengar bunyi sesuatu di “rumah tangga” si Google dan Yahoo! amat binggit sekali..

tuan rumah intai-intai ler apa dah jadi pada rumah hamster belaan beliau ..kebetulan si mirul ni memang suka mengendap pun **ops! Tercarut plak**.. .. dan beliau mendapati terdapat 5 ekor anak hamster yang baru lahir dan belum sempat di berikan nama di dalam rumah tangga hamster berkenaan,..


Kebetulan tuan rumah ni berasa amat kepenatan kerana baru balik dari keje kan…,, dan beliau ambil keputusan untuk mandi dan berehat terlebih dahulu kerana sudah terlalu lewat.. ( masa tu jam dah kul 11.30malam) - memang tuan rumah ni gigih keje kan u ols ..**ops!

lepas mandi,, si mirul ni boleh tertido pulak u ols.. ( hannnjisss sangat kan ko boleh tido plak????)
So si mirul dinch sempat ler nak alih kan baby si Murai dot com ini tadi kedalam sangkar yang lain.. akibat dari kelembapan tuan rumah tersebut ( nampak sangat pemalas)

,.. anak hamster itiew telah mati di kunyah oleh bapa beliau iaitu si Gua dot com itu (GC)…

ciss ku sangka haruan makan anak.. rupanya hamster pun makan anak juga** ops! melalut

Kita sambung cite tadi,,,

Gua.com ( depan ) .. Murai.com ( belakang )

Gua.com tengah makan

Murai amat berduka cita kerana anak dia telah diamakan oleh suami nya itiew…
Pagi tadi.. tuan rumah ni intai lagi ler kat sangkar tu,, dinch ado dah u olss.. semua dosi tido.. memang menjadi kebiasaan sebelum tuan rumah tu kuar rumah pergi keje.. tuan rumah pasti memberikan family hamster tersebut makan terlebih dahulu ( bukan terlebih sudah occay ).. masa bagi makan,..
haa,,, kan dah kena pulau oleh family
kemain lahap si GC tu.. pastu siap tidoruin dalam bekas makanan tanpa membuat muka bersalah.. malangnya ,. Si GC telah di pulaukan oleh Murai dot com. Yahoo dan Google.. merasa kan..

Gua dot com makan sorang-sorang ( sorang ker u ols??)

U ols tengok.. dah kenyang ,, dia tido kat dalam bekas makanan itiew

Moral of this story.. jangan makan anak.. makan kuaci tak per..
Cerita Tammat

2 comments:

Ct Baizura said...

best la crite ni dik...akak terhibur....

kyani said...

klakar la amirul nih...tgk tajuk mati2 la ingtkan google yg betul..rupenya nm peliharaannya..