Iklan

Saturday, February 14, 2009

MIR CUAI ATAU KO YANG TAK PROFESIONAL ??

Apa kebenda ler tajuk tu kan u ols..



merasa kan.. dah lama sangat tak update blog ,, bila update sajo.. zaaassss 4000 patah perkataan katanya** mati ler kira satu persatu**

Macam ni..sabtu lepas,. Card Atm mirul kena block sebb mir terlupa no pin card tu..so macam lunch tadi mir kuar ler gi Bank “rimau” ni,., masa mula2 masuk bank tu.. mir cakap ler kat satu brother yang jaga kat kuanter masuk kat situ … yang card mir kena block sebb lupa no pin.. dia kata gi kat kaunter depan untu bantuan card atm.. so mir pun pergi tunggu ler giliran kat situ.. then sampai ler giliran mir plak.. sorang akak ni duk ler layan mir..

Mir citer ler masalah mir hadapi,.. dia pun bagi mir satu borang suruh isi.masa duk isi,.dia duk ler promote mir masuk investment ASB bank dia.. mir kata mir tak berminat..pastu dia kate rate dia yang paling rendah.. mir kata ler.. mir ada banyak urusan lagi.. boleh cepat kan proses acces card saya tak sebb sya rehat sejam jer ni .. Dia kata card mir kena buat baru sebb kami tak boleh reset no pin?? Boley macam tu? Aik asal tak boleh resset plak.. bank lain bole jer tanya mir pada dia.. . dia kata memang tak boley.. mir pelik ler.. pastu dia kata mir kena bayar rm 12 untuk pertukaran kad baru .. habis tu kad yang kat tangan saya ni nak buat apa… nak masuk muzium ker?? Pelik ler peraturan diaorang ni.. dia tetap suruh mir ganti kad baru..mir malas nak bertekak ,, tak kisah tukar pun bole ler kan,.. sebb mir nak cepat.. pastu dia tanya mir lagi.. sebelum ni bukak akaun kat mana.. mir kata kat jalan raja laut..kenapa no akuan kat belakang kad yang mir ada ni takde… mana mir tau?bukan sepatutnya ada sign jer ker? mir kata memang masa mir buat dulu takde number pun kat belakang card tu.. lagi pun buat apa nak dedahkan no akaun saya kat belakang kad tu.. dia kata sepatutnya pegawai yang kuarkan kad tu kena tulis no akuan dalam tu..so salah pertugas bank akak ler kan yang tak buat keje dengan betul?? So apa masalah nyer??..pastu bole dia kata so adik kena bayar rm 10 lagi untuk duit fax??? Motifff duit fax plak?? Mir masa tu dah mula nak angin dah ..asal kena bayar rm 10 tu.. dia kata kami kena tanya cawangan sana berkenaan dengan maklumat mir dan cawangan tu akan faxkan ker dia... MOTIFFFFFFFFFFFFFF ??



ko nyer sisyem tak leh acces ker sampai kena kena charge ?? dia kata memang kena bayar duit tu,.. mir dah panas yang amat dah masa tu,.. mir Tanya dia balik.. takkan kerana takde no akaun kad belakang kad tu mir kena bayar rm10??? Lagi pun bukan salah mir .. pegawai korang yang tak buat keje betul2 ..mir plak yang kena bayar dan kalau nak charge.. patutnya korang tolak gaji korang sendiri sebb masa buat card semua ,, korang yang tak buat keje dengan betul dan jangan nak salah kan pelangan atas kesalahan dan kecuaian sendiri occay!!!.. so kalau tak nak bayar susah ler nak tau maklumat cik.. boley Tanya soalan macam tu.. habis tu system depan mata akak tu apa… akurium ker??? **Motif akuarium?? **

Saya tak nak bayar,.. sebb benda tu bukan keje saya.. dah kakitangan akak yang tak tulis maklumat kat kad tu.. saya plak yang nak kena tanggung bayaran,. Banyak canteq??? Kalau masalah saya,.. saya boleh terima.. saya datang sini untuk resset pasward bukan sebb kad saya hilang untuk dig anti baru.. tapi saya datang sini sebb saya nak reset number pin.. tu pun masalah ker .. tu pun sampai nak kena charge rm 22 ker?? Macam ni ke company korang kutip keuntungan.??? Suara mir sedikit meninggi.. dan kawan kakak di kaunter sebelah duk pandang2,,, mir malas nak layan .. bagi mir.. hak tetap hak.. so what???

Akak tu suruh mir isi form ,, pertukaran card.. pastu dia Tanya kat mirr.. gaji adik berapa sebulan.. bulan-bulan masuk akaun bank mana.. dah ler masa tu mir tengah takde mood sebb jawapan pasal service charge tu memang mir tak boleh terima.. mir cakap kat dia.. pasal gaji saya berapa sebulan dan masuk akuan mana??????? Yang sibuk nak tahu tu kenapa??. Tu tak penting sebb saya datang nak selesaikan masalah card dulu.. dia kata.. kami ada investment ASB .. LBR paling rendah dan Islamic .. mir cakap ler mir tak berminat,.. puas dia pujuk-pujuk.. mir malas nak layan.. mir diam jer.. dia kata.. jangan lupa letak no HP.. mir kata ler.. kalau tak letak kenapa.. dia kata senang kalau ada masalah apa2.. so mir letak ler no Hp tu.. so lepas isi form bagai.. dia kata kejap dia call branch jalan raja laut minta faxkan maklumat mir.. mir pun tunggu,.. tiba-tiba hp mir berbunyi.. mir ingat kan budak opis mir.. tapi boleh akak tu kata dia terbuat miss call kat mir?? MOTIF???

Dia leh kata ops! Sori akak salah dail.. ingat nak call branch tadi?? Eehhh dia ni biar betul.. mir syak dia nak pastikan no HP mir tu betul ker tak ler.. tapi memang mir dah panas dengan cara dia tu .. memang tak professional sangat,,bayangkan no branch cawangan jalan raja laut dia tulis besar-besar kat kepala borang tu,.. siap ada 3 number tau.. tapi no hP mir yang kecik jer mir tulis tu.. dia boleh nampak??????? ***KEJIIIIIIIII***

lepas dia call branch dia bagai.. dia datang kat tempat mir.. mir cakap awal-awal kat dia. No HP saya tu just untuk call berkenaan masalah duit saya dalam bank jer.. dan jangan call atau bagi orang lain bagi tujuan promosi.. okey! Mati ler kekwat.. maklum ler.. mir terlalu kerap sangat dapat call dari bank rimau ni suruh masuk investment mereka.. isssssshhh rimas pun ada,.

Dia tetap tak nak mengalah.. bagi mir pamphlet ABS loan.. mir dah panas mir sound dia..akak.. saya datang sini sebb saya nak uruskan card ATM saya yang sangkut.. tapi akak dari tadi duk promote kat saya ASB loan ni kena,.. akak tahu tak..saya datang sini kul 1 tadi,.. dan masalah card saya tak settle,.. tapi akak duk promote kat saya pasal ASB loan ni dah masuk 45 minit tau.. bayangkan berapa banyak saya rugi masa ???? 45minit saya habis untuk dengar promosi akak yang saya tak minat.. boleh tak akak buat keje betul-betul??? Saya dah bosan menunggu,…
Pastu akak tu pun jawab ler.. kalau tak berminat tak per.. tapi fikir-fikir kan ler kalau nak buat.. tetap taknak mengalahkan?? Mir kata ler.. so card saya apa cerita.. dah kul 2 dah ni.. sepatut nya saya dah masuk opis.. kalau saya buat kat bank lain.. tak sampai 10 minit dah ok.. tapi yang ni kenapa banyak sangat masalah..

Dia kata kena tunggu bank branch jalan raja laut faxkan maklumat mir,.. so memang bank ni tak percaya pada pelanggan ler kan?? Sedangkan maklumat dah ada dalam system.. pastu ic saya dah bagi,.. cop jari semua dah di sahkan dalam computer tu betul.. tetap nak minta fail untuk charge saya sesuka hati ler kan?? Dia senyap.. pastu dia kata sila tunggu dalam 15 minit…

So mir tunggu,.,., masa duk tunggu-tunggu ,,. Mir tengok ramai sangat orang buat aduan pasal card tak boleh masuk pin number,,. Dan masalah nyer tetap sama macam mir ler kan.. entah ler mir rasa macam ada tak kena dengan system mereka.. mir tak tuduh occay tapi mir berperasaan macam tu.. mir rasa mereka memang minta kita datang tukar kad ler.. pastu charge macam-macam… hai entah ler.. dah kul 245 mir tunggu tapi takde hasil.. mir dah bagi extra masa tau.. dia suruh tunggu 15 minit.. tapi mir tunggu 30 minit.. last2 mir Tanya,,. Dia kata.. orang branch tak fax lagi..dia minta mir datang esok…. **SETAN kan,…**

Esok nya.. mir datang lagi..mir masuk kul 1 petang.. sampai2.. dia tengah layan sorang pelanggan ni.. mir tunggu situ 45 minit,.. pastu masalah mamat tu dah occay.. dia duk sebelah mir.. mamat tu leh cakap.. kenapa ler susah sangat nak settle masalah card ni.. aiyoooo kan mir dah cakap.. memang ada masalah ler cara diaorang keje ni,… entah ler.. pastu mir gi kat kakak tu.. Tanya pasal card mir.. dia suruh mir sign borang kena ikut sign awal-awal dalam borang yang mir isi 7 tahun lepas..

AIYOOOOOOOOOO.. sah-sah ler sign mir dah berubah kan… dulu besar-besar,.. sekarang dah canteq .. of coz ler bentuk tak sama sangat.. dia kata kenapa tak sama,.. mir cakap tang mana yang tak sama ?? dia kata yang lama besar.. yang ni kecik.. aiyooo mir Tanya ler,, tadi akak sendiri cakap yang LAMA,.. so of coz ler sign tu berubah.. takkan leh sama 7 tahun lepas punya sign,,??? Dia suruh mir sign yang lain.. pastu dia complain cakap past ni mir kena jumpa pegawai dia untuk sah kan sign tu,.. mir cakap tak kisah sebb mir nak cepat..

Masa jumpa boss dia,.. boss dia tak cakap apa pun.. boss dia kata ,, memang ler dulu dengan sekarang tak sama.. Cuma sign sekarang ni lebih kemas tak macam yang dulu.. HAAAA,,, kan,,. Merasa boss ko pun back up mir… mir senyum jer,.. dan card mir pun siap… merasa Ko .. mir pun citer dekat pegawai dia,.. yang mir sepatutnya tak patut kena bayar rm10 service fax.. sebb bukan salah mir masa buat card lama dulu takde tulis no akaun dan itu adalah salah pegawai yang betugas sendiri.. dan boss dia kata memang kena bayar..

dan bila mir dapat card atm yang “baru” yang mir terima sekarang ni pun takde pun no akaun kat belakang dia? mir tunjuk kat boss dia depan akak tu ?? so atas kecuaian yang ni pun nak salah kan saya ker.. past ni kalau ada masalah lagi saya kena bayar lagi lah kan.. sekarang ni siapa yang cuai?? Soooo bos dan kakak tu sentap..

mir cakap.. lain kali kalau nak ajar saya,,. Awak pun kena buat keje betul-betul.. jangan nak salahkan pelanggan..,.. terus mir blahhhhh!!

3 comments:

Anonymous said...

bank rimau mmg selalu cam hanjj...


dbi

Amirul Syafique said...

memang pun.. dulu masa nak bukak akaun pun memang macam hanjisss

Anonymous said...

BRAVO..SY SGT SUKA ENTRY NIH..IF IT HAPPENS TO ME..SY AKAN NGAMUK IF DORG WAT CMTU..GILER!!BANK RIMAU NI..PANG LELAJU BRU TAU..WAKAKA