Iklan

Friday, January 30, 2009

Persiapan Bertunang ( part 1)

Aiyoooooo.. puas mir taip tadi.. dosi hilang semua nya.. geram sangat.. punya ler banyak mir dah taip untuk tatapan semua .. boleh terhilang?? hanjissssssss.. terpaksa ler mir taip semula satu persatu apa yang mir nak bagi tau kat u ols kan.. merasa na..

eemm tarik nafasssss... ok mir muka taip balik la kan.. karang u ols tertunggu-tunggu plak apa yang mir nak kongsikan hari ini

seperti yang mir dah khabarkan pada episode yang lalu.. sepupu mir akan bertunang pada hari isnin lepas ( masa CNY ) kat melaka.. so mir dah buat persiapan sejak minggu lepas lagi.. beli barang skit-skit dan ada yang mir dah publish awal-awal cara-cara membuat gubahan hantaran tersebut kan..
Mir balik melaka pada hari sabtu.. sepupu mir yang di panggil " angah" telah dapat jemput naik kete PIKACHU nya** kete apa tu u ols?? ..malam jumaat ari tu,.,. dia call mir kul 1230 pagi u ols.. masa tu plak.. mir gigih menjahit kain alas dulang hantaran itew.. dia kata dia akan sampai ampang dalam kul 12 atau kul 1 petang hari sabtu.. Gigih kan ? .. pagi - pagi buta jahit alas dulang ,, KO ADO??

nasib ler mesin jahit mir tak bising macam mesin jahit orang lain . OPS! mesin jahit siapa tu u ols .. tatau ??? mati ler mirrr
hari sabtu tu.. mir dah siap packing barang-barang bagai.. ada beg baju.. kabus .. span.. kotak dah 2 buah sebb ada macam2 barang dalam tu kan.. pastu bakul yang mir buat baru-baru ni.. kalau tengok leh penuh ler tempat letak barang kat kete tu.. harap - harap muat ler kan..
jam dah kul 2 petang u ols.. sepupu mir dinch sampai - sampai lagi.. makcik mir call bagi tau.. mungkin lewat skit angah sampai sebb dia pergi service kete dulu..
so merasa ler.. mir kelaparan ari tu na..
mir ajak ler housmate gi makan .. sementara tunggu si angah sampai .,
jam dah kul 430 petang u ols.. angah baru nak datang dari kelang.. tapi dia nak singgah selayang ambil adik mir 2 orang dulu.. boley?? .,. mir masa tu dah tersengguk - sengguk nak tido dah u ols.. penat menunggu.. tu ler adat menumpang kete orang kan.. merasa na,, lain kali beli kete sendiri..

angah sampai dengan kete pikachu nya kul 540 u ols.. masa tu muka mir dah serebeh sebb dosi terlelep petang itiew u ols.. merasa na,.. muka ala-ala Zombie kampung pisang pergi melaka kan.. sure bertempiaran orang kampung kat melaka tengok mir nanti.. hik hik hik

barang yang mir bawa banyak giller.. kete plak .. penuh dengan adik mir 2 orang tue,, termasuk ler beg baju,. barang2 depa lagi.. barang2 mir lagi,. so merasa ler berhimpit-himpit,.
..,lepas tekan-tekan.. nasib muat.. semua orang kena pangku barang2 yang mir bawa.. kalau tak merasa kena tinggal.. nasib ler jalan ke melaka ari tu dinch jem langsung.. macam tak percaya u ols.. jalan time musim perayaan dinch jer,,.. agak nyer diaorang lain naik kapal terbang kot.. sebb tu jangan lenggang..

bayang kan bertolak kul 550 petang.. sampai melaka kul 710 petang u ols.. dosi maghrib

tapi kaki dah mula krem dah.. sebb kena pangku barang-barang persiapan hantaran kan,,
kalau jem tadi.. sah-sah boleh lumpuh ,.. syukur sangat....

pandangan maghrib di depan rumah kat melaka

Pic matahari turun

makcik mir masa kami sampai belum tiba lagi mungkin singgah beli barang dapur agak nyer.,,

malam tu mir tak dapat nak tolong masak.. sebb mir kena siapkan gubahan hantaran tunang tu dulu.. kalau tak merasa ler kena marah dengan mak mir kan yang akan tiba keesokkan hari nya

malam sabtu tu mir sempat siapkan gubahan coklat dan gubahan beg tangan dengan kasut dan kain pasang sekali

di sebabkan pihak perempuan minta 11 dulang balas 13 dulang jer.. so merasa ler mir kena mix kan barang-barang hantaran yang perlu.. kena plak.. makcik mir baru bagi tau yang dia ada beli jam dan tuala mandi untuk belah perempuan.. so banyak ler barang yang nak kena gabung kan.. kalau tak nanti ops! terlebih sudah!

mir masih belum ada idea untuk buat gubahan tuala mandi.. so merasa ler mir pikir banyak -banyak dulu.. lagi pun masa pun dah suntuk..

sesi match kan barang - barang dengan tapak hantaran

ni nak buat gubahan beg tangan dengan kasut
mula - mula cantum dawai macam ni
lepas cantumkan dawai tu bengkokkan macam ni.. dan cucuk macam ni


pastu letak bag dan buat macam ni.,.
tujuan dawai tu supaya beg tangan tu tak jatuh masa nak bawa atas pahar nanti

susun kasut macam ni atau ikut suka naa,.,.
hias dengan bunga-bunga skit.. bagi lawa..
letak ler reben ker.. apa2 yang di rasa sesuai

ni antara cara cara nak buat gubahan hantaran cokelat
pastu ikat macam ni..
so kalau cokelat mur mur- tak ler nampak sangat.. hik hik hik
yang pastu coklat ni mahal tau.. tak caya tanya makcik2 yang ambil sorok sorok tanpa mir sedar.. yer la.. mula2 letak ada 40 buji.. lepas ikat ada 30 jer.. mana pergi yang lain>?? masuk perut kan??**merasa **
pastu u ols.. bole hias .. ikut suka
mir letak rose reben.. buat sendiri ikut tema u ols kalau boleh..
so tema dia silver dan putih.. kena letak hitam skit bagi seri nampak.. kalau tak nampak malap jer

susun dalam bekas..

bekas ni mir dah spray kat rumah.. ingat tak?? kalau tak ingat sila baca entry blog yang lepas lepas


hias dengan bunga yang ado..
dah siap.. tapi ni belum touch up lagi..

so kepada semua yang ingin membuat sebarang pertanyaan atau tempahan.. atau tunjuk ajar., bole emial pada mirul na.. jangan segan segan.. insyaALLAH mir cuba bantu apa yang boleh

untuk tempahan seboleh-boleh nyer sebulan awal dari tarikh atau 2 bulan awal lagi bagus..


NANTIKAN GUBAHAN HANTARAN MIR YANG LAIN.. ( bersambung ...)

p/s : Kereta Pikachu yang di maksudkan adalah Kereta Kanc*l u ols..

2 comments:

dR_caZz said...

mirul,

i agak berminat dengan gubahan tuala berbentuk anggur tu..boleh x emailkan i cara-cara step by step how to gubah towel cmtu???i need to gubah towel untk wedding my sis dis saturday...help me ya..

u can email me : aznira.ghazali@gmail.com

tq

meo said...

power siot