Iklan

Tuesday, January 6, 2009

TAHNIAH pada YAM


Alhamdulillah.. mir telah mendapat keizinan daripada yam untuk sedikit sebanyak kisah hari bersejarah pada dirinya iaitu hari pertunangan beliau pada 01.01.2009 yang lalu
Seminggu sebelum si yam ni nak betunang., dia ada ler ajak mir teman gi beli baju untuk majlis tunang dia kan .. tapi macam biasa ler perangai dia.. suka ambil sikap sambil lewa u ols buat keje last minit. walau pun hari bersejarah dah nak tibakan.. mir dah banyak kali nasihat. Tapi dia kata ,.. dah terbiasa.. tak leh nak ubah.. boley?? ** PITAM kejap kalau nak nasihat si yam ni,, makan hati..
kain yang belum siap.. just letak2 jer

korset dan kain.. hehhe

Hari jumaat masa dia nak ajak mir gi cari baju untuk majlis tunang dia..kebetulan mir cuti plak pada masa tu.. so merasa ler mir tak dapat temankan dia,.. kena plak hari khamis sebelum tu cuti x'mas kan.. so merasa cuti panjang..masalahnyer.. masa cuti x'mas tak nak plak dia pergi cari dengan BF dia tu.. tetap nak ajak mir kan.. masa ari sabtu dia call mir. Tanya kalau ada baju dalam almari mir yang mir simpan boleh di gunakan untuk majlis tunang nanti.. mir jawab .. ada ..tapi takut tak muat sebb mir tak tau saiz badan dia kan.. kebetulan mir cuti pada masa tu.. so kami cakap melalui talipon saja.. *merasa bil prepaid melambung.. eh! prepaid ada bil ker?? tatau??*

Tapi mir dah ingatkan pada si yam baju tu tak siap lagi u ols.. sebb banyak benda yang kurang pada baju tu.. lenggan dia jarang.. tapi si yam ni tetap berdegil nak juga baju tu walaupun dia dinch pernah melihat walaupun seinci jenis fabric kain yang di gunakan.. *merasa na kedegilan melanda*

tengah jahit manic u ols


batu bata katanya hehehehe

si yam kata.. kalau canteq dia ambil.. kalau tak lawa dia beli kat kedai lain.. tapi masalah nyer sempat ker u ols?? Tinggal lagi 5 hari jer tau.. planing awal mir buat potongan kebaya Nyonya sajo untuk hari pertunangan dia..sebb si yam ni rendah skit.. so nak bagi dia nampak tinggi kan .. sebelum tu mir dah pesan awal2 yang baju tu jarang sebb guna kain lace. Yer lah kain lace dan korset sajo kan.. kena plak kain gaya potongan ikan duyung heheheh.. ala-ala stail kemban skit heheheh

baju yang tengah pasang manik separuh siap
si yam just bagi tau.. badan dia saiz 36 , 29 , 37 inci u ols.. mir cakap kena ukur.. dia kata tak payah sebb dia tau ler ukuran badan dia.. ** SENTAP!*.. so mir pun kena ler berusaha siapkan baju dia kan mengikut ukuran yang dia bagi.. kebetulan kain yang ada kat mir takde batu atau manic langsung.. harus kena buat cepat2 dah pasang manic dan batu bata cepat2 kan,.. kalau tak Nampak kosong jer,…

ops! dada patung

Masa ari ahad.. baju dah siap .. Cuma nak pasang batu dan manic jer bagi meriah kan.. si yam duk ler tanya ,, bila nak dapat baju.. mir plak.. macam cuak skit sebb ukuran badan dia bagi tu macam tak betul jer dari yang real tapi tak kisah lah.. dia kan kata itiew ukuran dia.. so terima jer.. ari isnin nanti mir nak ukur dulu nak pasti kan betul ke tak... Kalau sempat leh ler mir betulkan.. tapi si yam ni biasa ler,.. tak menyempat,. Tetap nak baju tu malam hari ahad tu juga.. merasa mir kena gi hantar kat cheras u ols..lewat malam plak tu,.. dia nak try katanya.. tak sabar..

Mir malas nak layan sangat. Lepas hantar kain.. mir balik sebb dah lewat,.. esok mir keje.. so merasa ler badan penat2.. tak rehat sebb bz jahit manic bagai kan.. belum pun sampai rumah dia dah masg awal2.. lawanya baju tu,..,,. tapi dia tak nak pakai lagi.. sebb dia nak tido dulu.. bole??

done.. baju siap.. dengan manic dan batu bata

Malam tu.. tengah2 malam si yam sms bagi tau .. baju muat. Kain tak muat.. boley??.. mir kata ikut ukuran yang dia bagi tadi ler.. dia kata dia dah gemuk???? Habis tu macam mana.. dia kata esok dating opis bawa pitaukur .. dia nak ukur.. sebb dia kata mir saja nak ‘sabotaj’ dia konon tak nak bagi dia pkai baju tu.... *mir mula sentap* MOTIF aku nak sabo ko?

pandangan keseluruhan

Siap ko esok aku kena kan hehehehe,,,*merasa balas dendam*

Masa kat opis.. mir ukur dia semula.. yer lah dulu dia kata 36 29 37 kan.. last2 nak tau berapa ukuran dia u ols,….
39 , 31, 41

tau,.,.. so bukan salah mir occay dia yang bagi ukuran badan tak betull,..dah gemuk tak nak mengaku.. boleh dia buat muka blurrrr… ehhh !! yer ker aku dah gemuk noqqqqq???? Boleh??? Padahal ukuran badan yang dia bagi mula2 tu dengan yang mir ukur ni jauh beza,, … mir sendiri muat jer masa pakai baju tu kat rumah hhehhehe** MOTIF pakai baju tu????*

yo lah saja nak ambil feel kan u ols.. nak gak merasa pakai kain kembang ikan duyung tuu,,bukan orang lain nampak pun.. hik hiik. **mati ler pecah lobang**

Hari makin suntuk.. kebetulan mir keje ari isnin sampai rabu.. tapi si yam cuti sebb dia nak hantar BF dia gi hospital buang bisul kat ketiak heheheh kelakar kan...si yam bagi tau yang dia balik kg ari rabu tu.. sebb khamis dah majlis kan.. nak gak buat persiapan kat kampung plak..

masalah nyer.. tinggal 2 hari jer lagi untuk majlis tu.. mir saja Tanya,..ko tak buat sirih junjung ker?? Berapa dulang ko balas nanti untuk bertunang?? Bole dia kata.. aku balas sirih junjung.. buat kat kg jer nanti.. laki aku bagi tepak sirih jer dengan cincin.. nak buat kecik2 jer..
Ija plak tanya,,. Nak tempah kek gula keras tak.. kalau nak bg tau.. leh tempah awal-awal boleh di tempahkan kat kakak dia.. tapi kan si yam dengan kekwatnya cakap tak payah ler nanti aku cari kat kedai jer..… aiyooo perlu ker cakap macam tu.. berlagak nak mampussss

Mir tak kisah ler kan.. tapi kan yang haru nyer, ari selasa malam tu dia boleh call ija tanya pasal kek tu dia nak 2 jenis sempat tak tempah??.. satu oren satu kuning .. ija sentap ler..kenapa tak bagi tau awal2 sebb nak buat gula dia makan masa satu hari.. dia gelak jer u ols konon kat kedai mahal.. dinch mampu.. over budget.... masa tu mir pesan awal2 pada dia.. kain tu jangan lupa try.. korset.. pastu jangan lupa beli selendang yang leh cover lengan yang jarang tu.. beli keronsang.. sebb dia kan pakai kebaya nyonya.. yam just balas ringkas,. Occay noq.. bereesss…

Tapi macam biasa ler.. dah ingatkan awal2 pun masih lagi buat sambil lewa.. padahal dia yang nak bertunang.. kami yang kawan2 ni yang bz u ols.. petang tu mir ajak dia gi masjid india.. tengok keronsang.. rm 15 sebentuk.. lagi pun nak beli 3 bentuk… sebb kalau beli yang ada rantai tu rm 99 harganya lagi pun nak guna kejap jer.. so mir suruh dia beli yang biasa jer tu.. kalau 3 bentuk dah 45 hinggit kan.. abg tu bagi kurang 40 hinggit jer.... cantik sangat.. si yam nyer perangai kan ala2 diva kan.. dinch mau beli u ols… katanya tak per,,. Nanti dia cari dengan laki dia.. boley?? ** memang hanjissss kan statment dia??

.. padahal dah ada kedai jual murah.. ko beli jer terus kan.. tetap nak bekepit dengan laki dia.. last2.. dia gi masjid india dengan laki dia.. kena ketuk rm 20 sebentuk,.,.hahahahah nak tergelak mir.. kalau beli 3 ..dah 60 hinggit.. kan ker rugi.. dah ler tak lawa plak tu,.. masalah nyer dah bagi nasihat tak nak dengar.. dia kata alang2 nak beli selendang.. kena plak selendang yang dia beli pun dinch lawa.. mir dah pesan awal2 dah.. kalau nak beli ajak mir.. tau ler mir pilihkan.. tapi dia kan degil tak hinggat. Merasa… dia kat menyesal tak ikut cakap mir.. padan muka ko yam..OPS! tercarut plak


ari rabu masa dia nak balik kampung yang singgah opis sebab nak ambil kek yang di tempah kat kak ija.. so far kek tu tak berapa lawa sangat mungkin kekemasan takde,,. Lagi pun dah suntuk kan.. tu ler akibatnya.. buat keje last minit..kena plak oder tak sampai 24 jam kan.

masa dia sampai dia siap tunjuk sirih junjung,.,. 2 dulang..

“lawa tak noq.. aku tempah tau.. satu rm 50.. so 2 dulang rm 100 kan….”

Macam ni ker sirih junjung satu dulang rm 50???


aiyooo mir nak pitam- bukan apa.. kalau boleh biar ler lawa skit.. kan better buat dengan terancang
Aiyoooo mir tak tau nak cakap apa.. tak lawa langsung… dulu mir cakap nak buat kan dia tak nak bagi.. kan dah kena tipu.. sirih jer,, bunga plak tak lawa,.. bunga taik ayam jer heheheheh mir kata kat ija sirih junjung tu bukan test mir occay.. Cuma tak cakap kuat2;. Takut dia terasa plak..ija pun kutuk2 dia kata tak lawa,. Tu lar.. dulu mirul nak buat ko tak nak bagi..dia kata..

“ tak lawa ker??”


Mir dengan ija nak pitam dah. Malas nak sebut tak lawa.. takut dia hilang mood nak bertunang heheheheh

cincin Rm 1.7K katanya.. KO ADO?


Hari pertunangan dia berjalan lancar,.. tapi yang kelakar nyer.. kakak laki dia bagi tau,,. Sirih junjung tak lawa hahahah kan dah bagi tau awal2,, yam sms suruh rahsia kan..menyesal tak dengar cakap mir suruh plan awal2 katanya heheheh

Apa pun tahniah pada Siti Mariam dan juga buat bakal suami dia
Mir attach kan pic majlis rumah yam,.. dia email kat mir pic bawah ni hehehehe

ops! cik abang pandang apa tu?

kek tempah last minit


4 comments:

Anonymous said...

muka yam sekali pandang cam intan fazurina la...

mak bedah said...

ye la kan....

AmirulSyafique said...

yer ker u ols... kembang ler idung si yam tu.. eh! bukan intan fazurina tu macam muka si yam ker?? mati ler statment

Mrs Siti said...

Hai,
cantikla baju mir buat.
Boleh quote x baju kalau nak wat mcm ni berapa?
Quote kat emel ni : siti_adni@yahoo.com

Thanx