Iklan

Wednesday, August 26, 2009

ko kawin bile erk???

Mir kat opis lagi ni u ols.. GIGIH ni.. bukan gigih sebab apa pun.. tapi hujan lebat giller kat luar,, pastu duk ler layan khairul berbual.. citer pasal balik kampung nak raya ler,, nak beli baju melayu ler.. wahh kemain angan-angan ni.. puasa pun lum habis lagi...

tengah duk berborak-borak.. dia leh tanya mir.,agak-agak ko.. ko kawin bile erk???

soalan yang kaur dari mulut dia umpama api u ols

terusss mir hesteria ,, macam petir yang kat luar opis tu berdentummm..... mir muda lagi tau,.. umur mir baru 25.. bulan 11 ni ,,,baru ler 26 tahun,.,. dah kertu ker u ols??? motiff dia tanya mir soalan macam tu?? kalau di fikirkan..rasanya macam muda lagi.. hik hik hik.. mati ler perasan..

dulu mir selalu gak ler dengar orang duk mengomel pasal kawin ler,, pasal bila nak kawin. pastu kawan-kawan opis mir yang dah lanjut usia >>>> siapa tu u ols??.. tup tup,.,. mir pun tak sangka gak mir pun akan dapat soalan yang sama u ols.. tension nya,.... terus mir gi tempat mir ,. buat keje

Dilema Seorang Orang Yang Sorang......

Aku yang sorang....
Hidup sorang...
Buat amende semua sorang...
Berak memang lah sorang..
Lagi pun jamban aku memang memuat untuk sorang jerr..

Aku yang sorang....
Makan Sorang2..
Minum pun , sorang2...
Nak makan dua orang...
Tapi takut tak kenyang....

Aku yang sorang...
Bangun pagi sorang...
Tido pun sorang...
Hajat dihati nak tido dua orang..
Tapi buat sempit bilik pulak karang....

Berjalan sorang2...
berlari pun sorang2...
Bejoging pun sorang2
Ingat nak ramai orang..
Tapi tu, marathon lah korang..

Lepak sorang2..mimpi pun sorang2...
berangan sorang2..jiwang pun sorang2...
Pegi bandar sorang2..balik bandar pun sorang2...
Dah sebulan aku tak kebandar sebab ramai sangat orang..

Semalam aku sorang...
Kini aku masih sorang...
Esok lusa sorang lagi kot...
Tapi, dekat stadium semalam, ramai pulak orang..

Tapi...
Aku bukannya orang-orang. .................
Aku bukannya orang utan..
Aku juga bukannya orang minyak...
Dan aku juga bukannya orang gila...
Dan aku juga bukanlah orang jahat...
Bukan gak orang kena sawan..
Tapi aku juga orang...macam orang lain jugak
Macam ko jugak lah masa engko sorang dulu !!

Aku tahu...
Aku bukanlah orang berada...
Aku juga bukanlah orang glamer...
Dan aku bukanlah orang ternama...
Walaupun aku hanya orang biasa...

Aku tetap orang...
Aku ingin menjadi gaban
Tapi nak jadi gaban kena gagah..
Tapi gaban tu bukannye hensem pun..
Lagi hensem ultramen..
Dah lah tu, korang pegilah siapkan kerja tu sorang-sorang..
Jangan ingat aku nak tolong korang......
apa pun baik mir cabut lari dulu u ols.. kang dia tanya soalan yang bukan-bukan pitam mir nak menjawab,,

wah lari sambil bergembira...feelnya lari pakai high heel...la la la la

2 comments:

xora said...

soalan fav kena tanya dgn kawan2 masa kenduri kawin.. tapi standard orang melayu, b4 kawin tanya bila nak kawin? .. dah kawin tanya bila nak ada ank?.. dah ada anak, tanya bila nak tambah anak?.. soalan tak pernah berkembang :( kesian

AmirulSyafique said...

hahahaha... tu dah semestinya.. dah kira macam soalan maut dari kubur jer kan?